ANKARA, TURKEY - APRIL 17: Turkish President Tayyip Erdogan gives a referendum victory speech to his supporters at the Presidential Palace on April 17, 2017 in Ankara Turkey. Erdogan declared victory in Sunday's historic referendum that will grant sweeping powers to the presidency, hailing the result as a "historic decision. 51.4 per cent per cent of voters had sided with the "Yes" campaign, ushering in the most radical change to the country's political system in modern times.Turkey's main opposition calls on top election board to annul the referendum. OSCE observers said that a Turkish electoral board decision to allow as valid ballots that did not bear official stamps undermined important safeguards against fraud. (Photo by Elif Sogut/Getty Images)

أردوغان يهدد بدفن الأكراد تحت الأرض

أعربت تركيا عن عزمها تدمير ما وصفته بأنه “ممر إرهابي” في شمال سوريا، رغم المحادثات الجارية مع واشنطن بشأن مطلب أنقرة بإخراج المسلحين الذين تدعمهم الولايات المتحدة من المنطقة.

وقال الرئيس التركي رجب طيب أردوغان في لقاء مع أعضاء حزب “العدالة والتنمية” الحاكم في العاصمة أنقرة امس الجمعة: إن هؤلاء الذين يعتمدون على القوى الأجنبية في المنطقة “سوف يدفنون في باطن الأرض”، متهماً حلفاء تركيا داخل منظمة حلف الشمال الأطلسي (الناتو) بأنهم تخلوا عن البلاد في حربها ضد الإرهاب.

وأضاف: “نحن عازمون على تدمير الممر الإرهابي شرق الفرات بغض النظر عما ستتمخض عنه المحادثات مع أمريكا بشأن خلق منطقة آمنة على طول الحدود السورية”.

وستكون ” المنطقة الآمنة” بمثابة منطقة عازلة بين تركيا وسوريا.

وعقب فشل المحادثات مع المسؤولين الأمريكيين في أنقرة في وقت سابق الأسبوع الجاري، حذرت تركيا من أن “صبرها بدأ ينفد” وقالت إنها “سوف تشن عملية عسكرية شرق نهر الفرات”.

وتخضع المنطقة لسيطرة وحدات حماية الشعب، وهي ميليشيا كردية متحالفة مع أمريكا، وتعتبرها أنقرة جماعة إرهابية وامتدادا لحزب العمال الكردستاني (بي كيه كيه).

واستشهدت تركيا بالاختلاف مع أمريكا بشأن من سيسيطر على المنطقة الآمنة، وعمق هذه المنطقة وما إذا كانت وحدات حماية الشعب الكردية سوف تُقتلع بالكامل من المنطقة.

عن نايا أحمد

انظر ايضا

من كان يستميت لفتح مدارس خاصة به اصبح اليوم يغلق مدارس غيره

الاحتقان مستمر و انباء عن اجراءات تصعيدية من الطرفين غدا

Precisely what is The Greatest Country To Satisfy Latin Mail Order Brides 2024?

Content Dating A Latina The Benefits Of Getting A Latina Wife Particular Dances Greatest Mail …

250 Rules For A Relationship To Reside By In Any Stage Of Love

But that’s not the case; they only argue more successfully. As apsychologistandsexologist, we’ve spent a …

20 Most Stunning Asian Ladies Pictures In The World 2024

Besides the contrivance—what are the percentages that the Asian girl is once once more a …

اترك تعليقاً